علی پاشایی:

جزیره‌ای عمل کردن مانع استفاده از ظرفیت‌ها می‌‏شود

مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای با اشاره به نقش مؤثر سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کاهش نرخ بیکاری، گفت: گاهی مشکلات ناشی از عدم تعامل بین دستگاه‌هاست. اگر جزیره‌ای عمل کنیم، ظرفیت‌های نظام به نتیجه نمی‌رسند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تاف نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان، در راستای توسعه همکاری‌های بین‌سازمانی و ایجاد مرکز تخصصی TMC در دانشگاه پیام نور، پیمان رجبی، رئیس دانشگاه پیام نور استان لرستان به همراه هیئت همراه شامل هادی یگانه، معاون دانشگاه، زهرا حسینی‌نژاد، مدیر فرهنگی و کیمیا مرادی، مسئول روابط عمومی، با علی پاشایی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این نشست، پیمان رجبی، رئیس دانشگاه پیام نور لرستان با اشاره به فعالیت ۹ مرکز دانشگاهی در سطح استان، ظرفیت‌های علمی و انسانی دانشگاه پیام نور را بستری مناسب برای راه‌اندازی مرکز TMC دانست و گفت: با وجود ۱۳ هزار دانشجو در دانشگاه، فرصت‌های ارزشمندی برای اجرای پروژه‌های مشترک و درآمدزایی وجود دارد.
وی از مسئولان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای دعوت کرد تا با حضور در دانشگاه پیام نور، از نزدیک با ظرفیت‌های علمی، نیروی انسانی و طرح‌های در دست اجرا آشنا شوند و زمینه‌ساز همکاری‌های مؤثرتر در آینده باشند.
علی پاشایی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان لرستان نیز در این دیدار با معرفی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و سابقه ۵۰ ساله آن در کشور، نقش این نهاد را در کاهش نرخ بیکاری مؤثر دانست و اظهار کرد: گاهی مشکلات ناشی از عدم تعامل بین دستگاه‌هاست و اگر جزیره‌ای عمل کنیم، ظرفیت‌های نظام به نتیجه نمی‌رسند.
وی با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی بین دستگاه‌ها، گفت: برای عزیزانی که دلشان برای جوانان و مردم می‌سوزد، باید گام برداریم. ما با تمام توان در خدمت دانشگاه پیام نور هستیم.
در این دیدار، جمعی از مدیران و معاونان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از جمله بازگیر، معاون آموزش،  قبادی، معاون اداری و پشتیبانی، داوود درویشیان، رئیس آموزش، کریمی، رئیس مرکز تخصصی کسب‌وکار خرم‌آباد و جواد رضایی، مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان حضور داشتند.
این دیدار   گامی مهم در جهت پیوند آموزش نظری و مهارتی و بسترسازی برای اشتغال‌زایی جوانان استان به شمار می‌رود.