مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای:

جهاددانشگاهی یکی از مراکز مهم برای سرمایه‌گذاری تولید و تحقق شعار سال است

امیرعلی‌حیدر امیری با اشاره به نقش مهم جهاددانشگاهی در تزریق امید به جامعه، گفت: جهاددانشگاهی یکی از مراکز مهم و عملیاتی برای سرمایه‌گذاری تولید و تحقق شعار سال است که می‎طلبد اعتبار کافی در اختیار جهاددانشگاهی قرار بگیرد تا ایده‌ها عملیاتی شود و به تولید برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تاف‌نیوز، امیرعلی‌حیدر امیری، مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای امروز، ۱۵ مردادماه به مناسبت سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در یک گفت‌وگوی خبری با گرامیداشت ۱۶ مردادماه سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، گفت: جهاددانشگاهی نهادی است برخاسته از دل نیازهای جامعه و همت بلند جهادگران عرصه علم است که توسط تعدادی جوان جهادگر با اراده به وجود آمد.

وی افزود: این نهاد انقلابی با ورود به عرصه کاربردی‌سازی و عملیاتی‌سازی تئوری‎های علمی، خدمات شایانی به جامعه ارائه نموده است و در هر عرصه‌ای قدم گذاشته موفق عمل کرده است.به عنوان مثال در زمینه درمان  ناباروری پژوهشکده رویان، تجاری‌سازی ایده‌های علمی، آموزش‌های کوتاه‌مدت و همچنین ورود به مباحث عملیاتی علمی در پژوهشکده‌ها موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.

امیری با بیان اینکه در چند سال گذشته این موفقیت‌ها باعث شده دید جامعه نسبت به ایده‌ها و پروژه‌های علمی از تئوری به عمل برسد، به شکلی که در جامعه می‌بینیم اکثر دانشگاه‌ها به سمت علمی و کابردی شدن پیش می‌روند، در رابطه با نحوه ارتباط و تعامل دستگاه‌های اجرایی با جهاددانشگاهی، اظهار کرد: فعالیت جهاد دانشگاهی صرفاً به حوزه دانشگاهی محدود نیست و در ابعاد مختلف آموزشی، فرهنگی، تحقیقاتی، پژوهشی، درمانی و … نیز فعالیت دارد لذا دستگاه‌های اجرایی می‎توانند همکاری و هماهنگی تنگاتنگی با جهاددانشگاهی در زمینه عملیاتی و کاربردی کردن ایده‌ها داشته باشند این در حالی است که جهاددانشگاهی حتی در حوزه‌های نظامی و کاربردی نیز موفق عمل نموده است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا به شعار سال با عنوان «سرمایه‌گذاری برای تولید» اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی یکی از مراکز مهم و عملیاتی  سرمایه‌گذاری برای تولید است و می‎طلبد اعتبار کافی در اختیار جهاددانشگاهی قرار بگیرد تا ایده‌ها عملیاتی شود و به تولید برسد این در حالی است که جهاددانشگاهی هم در زمینه پژوهشکده‌ها، پارک‌های علم و فناوری نیز می‌تواند وارد فاز عملیاتی شود و شرکت‌های دانش‌بنیان را سر و سامان داده و با ارائه مشاوره‌های کاربردی ایده‌ها را عملیاتی و به تولید برساند.

امیری در رابطه با نقش جهاددانشگاهی در الگوسازی‌های مؤثر در کشور، اظهار کرد: جهاددانشگاهی الگوی تبدیل علم به عمل را عملیاتی نمود و پروژه تجاری‌سازی را خوب جلو برد همچنین با ایجاد مراکز و پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند در زمینه کاربردی کردن ایده‌های علمی و سروسامان دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فناور آنها را به سمت تحقق شعار سال کمک کند.

مدیر مؤسسه جهاد تبیین و سواد رسانه‌ای با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک سازمان فرهنگی و پژوهشی است لذا در وظایف تحقیقات علمی و فعالیت‌های فرهنگی موفقیت‌های خوبی به دست آورده به شکلی که با تحقیقات علمی و پژوهشی امید را در جامعه زنده نگه داشه و می‌تواند افراد ناامید و سرخورده علمی را که مأمن و پناهگاه و مشاوری برای تجاری‌سازی ایده‌های خود را داشته باشند، کمک کند.

وی ادامه داد: این سازمان پژوهشی و فرهنگی در زمینه امید دادن به مردم و امیدوار نگه داشتن قشر جوان نخبه علمی در زمینه مشاوره و تحقیقات و کمک به رسیدن به تولید و تزریق امید به جامعه می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

امیری گفت: جهاددانشگاهی فارغ از قومیت و مذهب به دنبال تحقیقات و پژوهشی برای رسیدن به تولید و خودکفایی در جامعه می‌باشد این خود بزرگ‌ترین خدمت به مردم و همین قدر که در تمامی استان‌ها فارغ از ملیت قومیت زبان و مذهب فعالانه مشغول پژوهش و تحقیقات و کارهای فرهنگی است خود پایه‌گذار همبستگی ملی و انسجام مردمی است لذا جهاد دانشگاهی یکی از مراکزی است که می‌تواند محل تجمع ایده‌های خلاقانه برای همه اقشار جامعه در راستای خدمت به مردم و همبستگی ملی باشد.