مطالبهگری در بین مردم تقویت شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تافنیوز، به مناسبت گـرامیداشت روز خبرنگار و تقدیــر از فعالان رسانهای، جمعی از مدیران خبـرگـزاریها و پایگاههای خبـری با یوسف حجت پور، مدیـــر شعـــب بانک سپــه منطقه لرستان، دیدار و گفتوگو کردند.
در این مراسم که دردفترمدیریت بانک سپه لرستان برگزار شـد، یوسف حجتپور با تبــریک روز خبـــرنگار و گــرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی۱۲ روزه،به نقش کلیدی رسـانه در انتقــال مسائل، موضوعات ومشکلــات مــــردم به مسئولان و زمینــــــــه ســـــازی بــرای حــل چالشهای آنها اشاره کرد.
تجلیل از شجاعت خبرنگاران
وی خبـــرنگاران را انســانهایی آگــاه، بصیـــر، مطالبــهگر شجـاع، خوش ذوق و صریح لهجه خواند و گفت: «در جریان جنــگ تحمیلی رژیم صهیــونیستی علیه ایــران، شاهـــد شجـــاعت کم نظیر زن ایرانی خانم صبا امامی، خبـرنگار و گـوینــده شبکه خبر صدا و سیما، در پوشش مستقیــــم حمله به ساختمان شیشهای بودیم که ابعاد جهانی یافت.»
مدیر شعـــب بانک سپـــه لرستان افــزود: «این اقــدام شجـاعانه، هم مظلومیت ایران اسلامی را بـه جهــانیــان نشــــان داد و هــــــــم چهــره قساوت وجنایات رژیـــم صهیونیستی را برملا کرد.»
تقویت روحیه مطالبهگری در جامعه
حجـت پور با اشـــاره به نقــش رســـانــههـا در آگاهیبخشی، تقویت روحیه مطالبه گری، ارتقا سواد اجتماعی دراستان دربین مردم و اجــرای شهـــروند سازمانی گفــت: «یکی از رسالتهای مهم اصحاب رسانه، آشنا کـردن مردم با حقوق شهرونـــدی و چگونگی مطالبهگـــری از ادارات، سازمانها ودستگاههای اجرایی است.»که دراین خصوص رســانه ها و خبــرنگاران می توانند با شفاف سازی وارتقا سطح اگاهی ومهارت مردم به بهبود کیفیـــــت ارائه خدمات به شهروندان کمک نمایند.وی ادامــه داد:
« روحیـه مطالبهگری در استــان ما ضعیــــف است و بسیاری از مردم از حقوق خود آگاهی ندارند، که این موضوع نیازمند فرهنـگسازی رسانههاست»
عملکرد بانک سپه در حوزه مسئولیت اجتماعی
مدیر منطقه به بـــرخی اقــدامات این بانک در حــــوزه مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: «کاشت ۲۰۰ اصله نهال مثمر در نهالستان آبشار طلایی خــــرمآباد، مشـــارکت در همـایش ملی پیشگیــری از آسیبهای اجتماعی،تـوزیع بسته های لـــوازم التحریربین مدارس کم بضاعت و برنامهریزی وپیشنهاداحداث بر ۳مدرسه جدید درمناطق محـــروم به حـوزه مرکزی، بخشی از فعالیت های بانک سپه در این زمینه است.»
فعالیت عادی بانک سپه وارائه خدمات بانکی درحوزه های مختلف بعدازحمله سایبری
حجتپور با اشـاره به حمله سایبری اخیر رژیم صهیونیستی به سیستــم بانکی کشـــور، گفت: «بانـک سپه بهعنـوان بزرگترین بانــک کشور با حـــدود ۵۰ میلیـون مشتـــری، درراستای ایجاد نارضـایتی وناامیدی درمردم ونیــروهای مسلح مورد. حمله قــــرار گرفت، اما با پیشبینیهای انجام شده وتلاش کارشناسان مجــرب فناوری اطلاعات وحمایــت دولت،بانک مـرکزی وشبکه بانکی، درکمترین زمان ممکن، خدمات بانکی به حالت عادی بازگشت.»
وی از همراهی مـــردم، مشتـــریان و نیــروهای مسلــــح در این شرایــط بحـرانی تقدیـر کرد و افزود:«سامانه جدید بانک سپه اکنون ایمنتر، پیشرفتــــهتر و بهروزتر از قبل اســــت و کلـیه خــدمات حضوری و غیرحضوری بانکی ازجمله دریافت وپرداخت ها، افتتاح حســــابها، همراه بانک واینتــــرنت بانک بهصـورت عادی وپایدار درحال ارائه می باشد.»
رشدنخست پرداخت وام قرض الحسنه ازدواج درچهارماهه اول سال دربین شبکه بانکی استان
حجت پور با اشــاره به عملکرد مثبت این بانک در پرداخــت تسهیلــات، گفــت: «در چهار ماهه اول ســال جاری، بانک سپه لرستان باعطای۶۰۲ وام قــرض الحسنه ازدواج توانستـه است رتبه نخســـت درشبکه بانکی به خوداختصاص داده است.»وی همچنین ازپــرداخـــــت بیش از۴۴ هزار فقره تسهیلات درسرفصل های مختلف به مبلـــــغ بیش از۶همـــت که ازاین مبلغ بیـــش از۱همت درحــــوزه قــرض الحسنه که درسـال گذشته پرداخت شده است اشاره نمود
ایشان در ادامه با اشاره به برنامههای این بانک در حـوزه خدمات به مشتریان و سپردهگذاران، تأکید کرد: بانـک سپـــه هم چنان با قـــدرت در مسیـر خدمترسانی به مردم، تحقق مسئولیت اجتماعی و پایداری در شــــرایط ضــروری گام برمیدارد.
حمایت ازشعارسال وتولید
خط مشی و سیـاست بانک سپــه، بهعنوان یک بانـــک دولتی و حاکمیتـی، بر این اصل استوار است که وجوه و منابع جذبشده را در راستای حمــایـت از شعـــار سال، به سمـــت بخشهای تولیدی و مولد هدایت کند.
تقدیر از اصحاب رسانه
در پایان این مراســم، با اهدا گل و هــدایا، از زحمـات و تعامل سازنده اصحاب رسانه با بانک سپه لرستان تقدیر به عمل آمد.
ارسال دیدگاه