گزارشی از دیتا ساینس:

هوش مصنوعی مولد و نهادهای مدنی

در فضای مدنی، کارایی تنها یک هدف معنادار است، زیرا اثربخشی بالاتری را ممکن می‌سازد – خدمات بیشتری را که موسسه ارائه می‌کند برای رسیدن به مؤلفه‌های بیشتر.
  • به گزارش پایگاه خبری تاف نیوز به نقل از نویسنده دیتا ساینس : رویدادهای اخیر باعث شده است که به هوش مصنوعی فکر کنم زیرا به نهادهای مدنی ما مربوط می شود – فکر کنید دولت، آموزش، کتابخانه های عمومی و غیره. ما اغلب فراموش می کنیم که سازمان های مدنی و دولتی به طور ذاتی با شرکت های خصوصی و شرکت های انتفاعی تفاوت دارند. آنها وجود دارند تا مردم را قادر سازند تا بهترین زندگی خود را داشته باشند، از حقوق مردم محافظت کنند و فرصت ها را در دسترس قرار دهند، حتی اگر (به ویژه اگر) این کار بازده پولی فوری نداشته باشد. کتابخانه عمومی نمونه ای است که من اغلب به آن فکر می کنم، زیرا از خانواده ای دوستدار و مدافع کتابخانه آمده ام – هدف آنها ارائه کتاب، مواد فرهنگی، حمایت های اجتماعی، مشارکت اجتماعی، و عشق به مطالعه برای کل جامعه بدون توجه به توانایی پرداخت است.

به گزارش دیتا ساینس، در بخش خصوصی، کارایی یک هدف بهینه‌سازی است، زیرا هر دلاری که برای ارائه یک محصول یا خدمات به مشتریان هزینه شود، یک دلار از سود آن حذف می‌شود. هدف (ساده شده) این است که حداقل ممکن را برای راه اندازی کسب و کار خود صرف کنید، با حداکثر مبلغی که به صورت سود به شما یا سهامداران بازگردانده می شود. از سوی دیگر، در فضای مدنی، کارایی تنها یک هدف معنادار است، زیرا اثربخشی بالاتری را ممکن می‌سازد – خدمات بیشتری را که مؤسسه به مؤسسه‌های بیشتری ارائه می‌دهد.

در فضای مدنی، کارایی تنها یک هدف معنادار است، زیرا اثربخشی بالاتری را ممکن می‌سازد – خدمات بیشتری را که موسسه ارائه می‌کند برای رسیدن به مؤلفه‌های بیشتر.

بنابراین، اگر در کتابخانه هستید، و می‌توانید از یک ربات Ai Chatbot برای پاسخ دادن به سؤالات مراجعان به‌جای تعیین تکلیف یک کتابدار برای انجام این کار، استفاده کنید، آن کتابدار می‌تواند به مراجعه‌کنندگان حضوری کمک کند، برنامه‌های درسی آموزشی را توسعه دهد، از خدمات اجتماعی پشتیبانی کند، یا بسیاری موارد دیگر. این یک کارایی کلی است که می تواند اثربخشی بالاتر کتابخانه را به عنوان یک موسسه ایجاد کند. حرکت از کاتالوگ کارت به کاتالوگ دیجیتال نمونه بارز این نوع خط لوله کارآمدی به اثربخشی است، زیرا شما می توانید از روی کاناپه خود به جای ورق زدن صدها کارت یادداشت در کشوی کابینت مانند زمانی که من کودک بودم، با استفاده از کلمات کلیدی جستجو متوجه شوید که آیا کتاب مورد نظرتان موجود است یا خیر.

با این حال، می‌توانیم خیلی سخت در جهت کارآمدی بچرخیم و هدف نهایی اثربخشی را فراموش کنیم. برای مثال، اگر چت آنلاین کتابدار شما اغلب توسط دانش‌آموزان در خانه برای دریافت کمک در مورد تکالیف استفاده می‌شود، جایگزینی آن‌ها با یک ربات چت هوش مصنوعی می‌تواند فاجعه‌بار باشد – پس از دریافت اطلاعات نادرست از چنین رباتی و گرفتن نمره بد در مدرسه، ممکن است کودک برای مدت طولانی یا برای همیشه از حمایت از کتابخانه یا جستجوی کمک در آنجا محروم شود. بنابراین، مهم است که راه‌حل‌های هوش مصنوعی تولیدی را تنها زمانی به کار گیریم که به خوبی فکر شده و هدفمند باشد، نه فقط به این دلیل که رسانه‌ها به ما می‌گویند «هوش مصنوعی مرتب است». (خوانندگان چشم عقابی می دانند که این اساساً توصیه ای شبیه به آنچه در گذشته در مورد استقرار هوش مصنوعی در مشاغل گفته ام است.)

در نتیجه، آنچه ما فکر می‌کردیم افزایش کارایی است که منجر به اثربخشی خالص بالاتر می‌شود، در واقع می‌تواند تعداد مشتریان مادام‌العمر و بازدیدکنندگان کتابخانه را کاهش دهد، که به معنای از دست دادن کارایی برای کتابخانه است. گاهی اوقات اثرات ناخواسته ناشی از تلاش‌ها برای بهبود کارایی می‌تواند توانایی ما را برای ارائه خدمات جهانی کاهش دهد. یعنی، ممکن است بین افزایش هر دلار تا جایی که ممکن است و ارائه خدمات قابل اعتماد و جامع به همه مؤسسات شما، معاوضه ای وجود داشته باشد.